Verkkokaupat

Verkkokauppa on erittäin kustannustehokas tapa kasvattaa tuotteen tai palvelun kohderyhmää maantieteellisistä rajoista riippumatta. Verkkokauppa voidaan toteuttaa siihen erikseen tarkoitetulla ohjelmistolla tai liittämällä se osaksi yrityksen julkaisujärjestelmällä toteutettua nettisivustoa.

Asiakaskokemus

Tutkimukset osoittavat että suurin osa asiakkaista on valmiita maksamaan palvelusta enemmän jos he kokevat saavansa palvelua joka ylittää heidän odotuksensa. Asiakaskokemus on siis asia johon panostaminen kasvattaa myös kassavirtaa.  Asiakaskokemuksen parantamiseen on paljon erilaisia keinoja esim. yksityiskohtaisen tuotetiedon tarjoaminen, kaupan personointi, asiakasarviot, hakuominaisuudet, toivelistat jne. Autamme sinua löytämään ja toteuttamaan juuri sinun verkkokauppaasi sopivat ratkaisut. 

Ulkoasu ja käyttöliittymä

Valmiit verkkokauppaohjelmat voivat näyttää tylsiltä, hukkua helposti massaan, eivätkä ne välttämästtä tuo tuotteitasi parhaiten esille. Räätälöimme verkkokaupan ulkoasun sopimaan saumattomasti yhteen yrityksesi muun visuaalisen ilmeen kanssa. Viimeistelty ulkoasu ja juuri oikein mietitty käyttöliittymä helpottavat ja nopeuttavat ostopäätöksen tekemistä.

Maksu- ja toimitustavat

Monipuoliset ja toimivat maksu- ja toimitustavat ovat verkkokaupan elinehto. Saat kauppaasi kauttamme kaikki tarvittavat maksutavat: suomalaiset verkkopankit, luottokorttimaksut, PayPal jne. sekä monipuoliset toimitustapavalikoimat.  Hoidamme tarvittaessa myös integroinnit Matkahuollon järjestelmään, jonka avulla esim. toimipaikkahaku onnistuu suoraan kaupassasi tai vaikka UPS järjestelmään, jolloin toimitusmaksujen hakeminen UPS:n palvelusta onnistuu reaaliajassa.

Integroinnit taustajärjestelmiin

Rakennamme tarvittaessa integraatiot yrityksen taustajärjestelmiin (tilausjärjestelmät / varastonhallinta) päivittäisten rutiinien automatisoimiseksi ja nopeuttamiseksi. 

Toteutustavat

Toteutustavan valintaan vaikuttaa verkkokaupalta halutut ominaisuudet ja kaupan laajuus.

Jos haluat mahdollisimman yksinkertaisen tavan myydä netin kautta muutamaa tuotetta, erillinen verkkokauppaohjelmisto voi olla liian raskas ja ylimitoitettu tarpeisiisi. Tällöin paras ratkaisu on tehdä nettisivustot julkaisujärjestelmällä (esim. Drupal tai CMS Made Simple) ja asentaa siihen tarvittavat kauppamoduulit (esim. Ubercart / Drupal Commerce). Tämä on myös paras ratkaisu silloin kun haluat verkkokauppasi toimivan saumattomasti osana nettisivustoasi. Joissain tapauksessa verkkokaupaksi riittää pelkkä lomake jossa halutut tuotteet tilataan, eikä erillistä verkkokauppasovellusta tarvita lainkaan.

Jos taas haluat panostaa verkkomyyntiin enemmän tai sinulla on laaja valikoima erityyppisiä tuotteita voi erillinen verkkokauppaohjelmisto olla paras valinta (esim. Magento). Se tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet tuotteiden sekä tilausten käsittelyyn ja nopeuttaa näin jokapäiväisiä kaupan pyörittämiseen kuuluvia rutiinitöitä. Lisäksi käytössäsi ovat monipuoliset työkalut tarjouskampanjoiden tekemiseen (esim. alennuskoodit, tuotepakettialennukset jne.) sekä mahdollisuus monipuoliseen hinnoitteluun.


Autamme valitsemaan juuri sinun yrityksellesi sopivan ja oikein mitoitetun verkkokaupparatkaisun.  

Pyydä tarjous verkkokaupan perustamisesta tai nykyisen kauppasi kehittämisestä

 

 

Esimerkkejä verkkokauppaan tekemistämme "räätälöinneistä"

Verkkokaupan ja varastonhallinnan integrointi

lähtötilanne / ongelma:
Asiakkaan verkkokaupassa oli satoja tuotteita ja varastosaldojen ylläpitäminen käsin oli hyvin työlästä. Päivittäminen unohtui usein kiireessä ja tästä aiheutui paljon turhaa hämminkiä kun kaupan asiakkaat tilasivat jo loppuunmyytyjä tuotteita.

ratkaisu:
Rakensimme integroinnin asiakkaan varastohallintaohjelman ja verkkokaupan välille, siten että ajantasainen varastotieto haettiin automaattisesti verkkokaupan tuotteille.

Tuotevertailu verkkokauppaan

lähtötilanne / ongelma:
Asiakkaan verkkokaupassa oli myynnissä paljon hyvin samantyylisiä tuotteita ja ostajilla oli vaikeuksia valita juuri oikea. Tämä aiheutti paljon hämmenystä ja jatkuvia yhteydenottoja verkkokaupan asiakaspalveluun, työllistäen henkilöstöä turhaan.

ratkaisu:
Rakensimme verkkoon työkalun jolla tuotteiden vertailu onnistuu helposti, vastaamalla muutamaan kysymykseen. Työkalu tekee vertailun ostajan puolesta ja ehdottaa sopivinta / edullisinta vaihtoehtoa paremmuusjärjestyksessä.